Re: e-mail SPAM problem med From: "et_eller_andet" @lokal_domæne

On Wed, 23 Jan 2002, Jesper K. Pedersen <jkp@xxxxxxxxxxxxxx> wrote:

> Vores mail agent er en standard sendmail/procmail kombination, som den
> kommer med RedHat 7.1
> Er der en metode til at forhindre ekstern e-mail i at blive accepteret,
> hvis de bliver sendt til bestemte konti - men stadigvæk acceptere lokal
> mail til dem?

Sendmails reject-regler kunne bruges. De kigger på
envelope-from, altså den første from-linje i mail'en, som i dit
nedenstående tilfælde er nemt at filtrere fra. Nu er det et
stykke tid siden jeg brugte sendmail, så med forbehold (gamle
noter), kunne du prøve at oprette/redigere filen
/etc/mail/access og indføje f.eks. flg.:

        127.0.0                         RELAY
        postmaster@xxxxxxxxxxxxxx       OK
        friend@                         REJECT
		excite.com						REJECT
		tw								REJECT
        ..

Det skulle forklare sig selv - i sidste tilfælde vil alt fra
toplevel domæne .tw blive afvist.

Når dette er gjort så:

	makemap dbm /etc/mail/access <access

som du så opdaterer på denne måde, hver gang du redigerer
access-filen.

access_db skal være slået til i sendmail.cf, og det er det vist
som standard i de fleste opsætninger..(?)

Du kan selvfølgelig også kigge på procmail (som du allerede
siger du bruger), hvor du kan lave meget mere finkornede
filtreringer. Det fører for vidt at komme ind på dens opsætning
her. du må RTFM.

vh.

Morten