Re: 72

In <a31t5l$bst$1@xxxxxxxxxxxx> "Kristian Engh Lundgreen" <kel@xxxxxxxxx> writes:

>Min linux melder ud under start at den ikke kan starte eth0 pga. at IP'en
>allerede eksistere på netværket; det gør den dog ikke. Er der muligt at jeg
>kan tvinge interfacet up med den ip?

Ja, "ifconfig eth0 12.34.56.78 up" plejer at gøre det uanset hvad.

Det lyder dog lidt underligt - jeg har ikke hørt om Linux maskiner før,
som checker for at IP-adressen ikke er i brug når de konfigurerer
netværks-interfacet. Hvilket distribution bruger du ?

Og lav så lige et dobbelt-check af, at du ikke forsøger at
konfigurere maskinen med en forkert netmaske el. lign, så det i
virkeligheden er netværks- eller broadcast-adressen, du forsøger
at bruge.

--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>