Re: Problemer conection til X på debian

Michael Schacht Hansen wrote:

> Hej
>
> Jeg har et lille problem. Jeg har installeret Debian (unstable) på min
> bærebare. På kontoret plejer jeg at logge ind på min analyse-maskine og
> få sendt en xterm eller andre applikationer. Det plejer at gå
> fint....dvs helt uden problemer med Redhat. Efter at have installeret
> Debian virker det ikkelængere. Jeg har skrevet xhost + på den bærbare,
> og DISPLAY er sat på analyse-maskinen. Et andet symptom er, at hvis jeg
> retter DISPLAY fra ":0.0" til "10.26.130.9:0.0" (altså skriver min
> [...]

Er det når du sidder derhjemme med din bærbare, eller på
arbejdet?

Under alle omstændigheder ville jeg nok køre ssh til din
analyse maskine (hvad det så end er for en), og så
bruge ssh's X11 portforwarding.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk