X-Windows underlig

    Jeg sidder med en Intal-server hvor der på bundkortet N440BX er
integreret en cirrus logic GD 5480 med 2M ram.
    Jeg prøver at konfigurere det med Xconfigurator, og har prøvet alle
muligheder der gives mig (dvs. VGA og diverse SVGA og manuelt), jeg har
også prøvet at tilpasse XF86Config manuelt efter ne klient med et andet
skærmkort mern samme skærm. Ligegyldigt hvad jefg gør ser min X-skærm
altid ens ud når jeg starter den, nemlig at der kommer de komponenter
der skal, men der er lange vandrette "skygger" efter de enkelte
komponenter, så jeg ikke kan bruge skærmen.
    Jeg har en MS-windows partition på maskinen og heri fungerer skærmen
helt fint, så jeg har svært ved at tro der er noget galt med
skærmkortet.
    Er der nogen der har en god ide, det er svært også på en server at
klare sig uden Xwindows, bl.a. når jeg skal definere og vedligeholde
printere i cups.

mvh.    Alex

Follow ups