Re: Linux på Dell Inspiron 4100

Troels> Jeg står og skal investere i en Dell Inspiron 4100. Nu er det sådan at
Troels> jeg meget gerne vil spille 3D spil på den under Linux (UT, RTWC, Q3,
Troels> etc). Jeg har valget med et Nvidia Geforce2 Go (32 Mb) og et ATI
Troels> Mobility Radeon (16 MB).

Nogle Mobility kort er først med i XFree 4.2 (fx M6).

Troels> Er der nogen der har erfaringer med et af disse kort ? Jeg er nemlig i
Troels> tvivl om hvilket jeg skal købe ? Jeg ved at Nvidia understøtter Geforce2
Troels> Go under Linux med deres 1.0-2313 driver, men hvad med ATI kortet ??

Efter at jeg har prøvet NVidia drivere med et TNT kort, vil jeg ikke anbefalte
NVidia. Det er et eksempell på hvor frusterende lukket kode kan være.

--
   Niels Elgaard Larsen
   E-mail: elgaard@xxxxxxx <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>