Re: Performance : Mozilla vs. IE5.5

On Tue, Feb 12, 2002 at 12:07:57AM +0100, Kenn Thyrsted wrote:
> Ærgerligt - jeg håbede at jeg med 166/128 kunne opleve en 'brugbar'
> browser.  dvs. uden for megen bevægeligt grafik. (Jeg er godt klar
> over at træerne ikke vokser ind i himlen) - men det kan jeg altså opnå
> med en 100/64 og windoze98/IE55. . . Æv !
Prøv med galeon... Den bruger Gecko (mozilla's renderer) til at tegne
hjemmesiderne med, og gnome/gtk til at tegne vinduerne med... Det burde
gøre den lidt mere brugbar.

Grunden til at Mozilla er så langsom er at den bruger gecko til at tegne
brugergrænsefladen... Dvs. den samme "maskine" som tegner hjemmesiderne
bruges også til at tegne hele GUI'en, hvilket naturligvis ikke giver
specielt høj hastighed, men tilgengæld ret høj fleksibilitet.

Ellers er der jo også konqueror... Jeg har ikke nogen ide om om den er
hurtigere end Mozilla (det er lang tid siden jeg har siddet ved andet
end en 1,4GHz Athlon, og på den er selv Mozilla rimelig snappy ;-)