Re: Apache fejl

Lars Roland Kristiansen wrote:

> Hej slugger
>
> Jeg har prøvet at installere en ekstra apache som skal køre på port 5555
> (har en installeret i forvejn på en anden port) - jeg har kompileret den
> og sat den op - når jeg så starter apache kommer der følgende entry i
> error loggen, som jeg ikke helt forstår.
>
> [Wed Feb 13 12:29:39 2002] [alert] (22)Invalid argument: setgid: unable to
> set group id to Group 4294967295
>
> Nogen der har et forslag til hvad der fejler. kan jeg ikke have begge
> apache til at køre med user nobody ??

Ikke fordi det rager mig men du behøver ikke have 2 servere
kørende for
at lytte til to porte. Med virtual host direktivet kan du sagten
sæte en virtuel server opder lytter til en anden port end main
server.

f.eks vil følgende lytte på 5555 som du ønsker.

<VirtualHost 10.1.2.3:5555>
ServerAdmin webmaster@xxxxxxxxxxxx
DocumentRoot /www/docs/host.foo.com
ServerName host.foo.com
</VirtualHost>

Du kan benytte næsten alle serverdirektiver i inden i et virtual
host direktory.

--
-
Poul-Erik Andreasen