Re: LILO problem efter kerne kompilering

Hej igen,

Tak for dit input ! Jeg har kigget lidt på dit lilo.conf
eksempel, hvordan genererer man image filen ??
initrd=/boot/initrd-2.4.9-13.img
og hvad er dens funktion ?

Måske mit problem ligger her ?

Mvh.

Brian Johansen

"Kristian Duus Østergaard" <kristian@xxxxxxxxxxxx> wrote in message
Hej Brian,

 Den rigtige rækkefølge er, kompiler kernen - og for en sikkerheds
skyld lav en ny sektion i /etc/lilo.conf istedet for at overskrive
den gamle kerne (se mit eksempel herunder) når du har gjort det
kører du /sbin/lilo og til sidst kører du :
dd if=/dev/hda6 of=/bootsect.lnx bs=512 count=1
og flytter bootsect.lnx over på din windows partition - jeg har
været nødt til at gøre det vha. en diskette - lidt bøvlet men
det virker.

 Håber mit svar kan hjælpe dig.

Mvh.
 Kristian Duus Østergaard