Re: ProAccess og Linux

Emil S. Hansen wrote:

> Jow, et ADSL modem. Eller ADSL<->Ethernet converter, kald det hvad du
> vil.
Jeg synes altså du forvirrer begreberne ved at kalde det et modem. Modem er
en sammen trækning af ordene Modulator/Demodulator som henviser til
fungtionen i lyd baserede enheder der forvandlede bit for bit til "toner"
således at data kan sendes over telefonnettet ligesom samtaletrafik.

> Pro@ccess er mig bekendt altdi blevet leveret med et (Siemens?)
> ADSL modem og så en Router,
ADSL/ATM converter og så en Router

> i alle ny instalationer er interfacet mellem
> router og modem skiftet fra ATM til Ethernet. Dette skift til Ethernet
> gør det nemt at konfiguere sin lille Linuxbox som router og derved
> slippe for 2xNAT.
Se det var ny og spændende info, hvorfor skrev du ikke bare det med det
samme ;-)

Æv, hvordan får jeg brænt min af så jeg kan få den byttet :-)
--
Hilsen
Klaus V. Slott