Langsom oprettelse af forbindelse til server

Hej folkens

Jeg har en server stående ude i byen, som jeg synes opfører sig lidt underligt. Jeg har bl.a. en ssh daemon kørende på den, samt en FTP server. Men når jeg f.eks. ssh'er til den, så synes jeg der går længere tid end der burde før jeg rent faktisk får en password prompt. Nogle gange er det ca 10 sek jeg venter. Jeg har samme problem når jeg prøver at connecte via FTP eller POP3. Det er ligesom om den står og tænker sig om et øjeblik inden den egentlig begynder at sende data.

Jeg har kontrolleret (bl.a. med tcpdump) at der ikke er nogen ident-forsøg; det er også slået fra i alle mine daemons. Udover det, er der stort set ingen belastning på maskinen, da det indtil videre kun er mig der har en konto på den. Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

/Jesper