Re: returværdi fra program, ...og tee

On Wed, Feb 27, 2002 at 11:28:48AM +0100, Kristian.Hogh@xxxxxx wrote:
> Her vil $? være returværdien fra echo.

Ja, jeg opdagede selv denne fejl da jeg havde sendt mail'en afsted, men
fik ikke lige sendt en rettelse, godt du selv fangede den :)

> Måske den kan tunes lidt ...
> VAR=`program`
> retval=$?
> echo $VAR > fil
> echo $retval
> Jeg synes ikke den er så køn, da programmet kører i en time
> og giver 100 linjers output.

Det kan jo gøres en lille smule pænere:

VAR=`program` && echo $? && echo $VAR > fil

Hvis du gerne vil udføre specielle handlinger hvis return value er noget
specifikt kan du jo nemt gøre det også vi simple 'test' tests (altså
brugen af [ som jo er et alias for 'test')

--
Anders