Keyboard probe

Hejsa,

Til et projekt jeg er igang med skulle jeg gerne bruge en måde at tjekke
om der er et keyboard sluttet til den maskine som der køres på, hvordan
gøres det nemmest?

Findes der evt. en fil i /proc (som jeg har overset) som giver denne
information eller måske et program der kan gøre det?

Det eneste jeg er nået frem til er at under boot lader kernen til at
skrive en msg hvis den ikke kan detecte et keyboard, så jeg kan jo
grep'e i dmesg, men er det nu også en sikker måde at gøre det på?

Det er fint nok at blot bruge information opnået under boot, den behøver
ikke kunne detecte om et keyboard er hevet ud efter boot eller omvendt,
sat i efter boot.

Hvis der ikke findes noget program eller nem måde at tjekke i f.eks.
/proc er der så nogen der kan smide noget hurtigt kode sammen til mig
der kan gøre det?

Jeg kan lige nævne at projektet jeg arbejder på bliver lavet i Python,
så det ville da være lækkert hvis det kunne lade sig gøre fra Python af.
C kode er dog også helt fint (selvom jeg stinker til C).

--
Anders

Follow ups