Afspilning ad cd med xmms

Hvordan får jeg xmms til at afspille cd skiver?
Har sat CD Audio Player til at bruge /dev/dsp. Har i øvrigt både
/dev/dsp og /dev/dsp1; sikkert fordi jeg har både cdrom og brænder.
Hvad skal owner være for /dev/dps* ?
De står/stod til monz.sys, prøvede ændre det til root.root ...

Output Plugin har altid været eSound Output Plugin, prøvede at ændre det
til OSS Driver.

Kører WindowMaker, men har både KDE og Gnome installeret. Div. Gnome og
KDE utils virker fint under WindowMaker - altså dem jeg nu bruger ;-

--
Regards,
           Mr Dev - Mogens Valentin

Søger 2-3 vær. lejlighed, helst fra 1. marts
Istandsættelse i noget omfang kan tilbydes

Follow ups