Re: Linux floppy boot på Pentium 4

"Henrik Størner" wrote:

> Hvad sker der når du prøver - får du en fejl, stopper den halvvejs,
> eller hvad ?

Efter at mit netkort har været og fortælle at man kan trykke et par taster for at
kunne snakke med dets BIOS, kommer den bare ud med "Boot failed"
Hvis man så bare trykker enter for at prøve igen, kommer systemets BIOS ud med den
standart fejl der er, hvis ens MBR ikke er som den skal være.

Jeg har prøvet den samme floppy på andre systemer, der virker den fint. Deriblandt,
min egen bærbare, P3, en stand alone P3, en anden K6, og en Alm. pentium. Der virker
det hele fint.

Jeg tør altså godt konkludere at floppyen virker, og at den linux der er på
disketten ikke er i stykker.

Når først linux er bootet fra en CD, og installeret, virker diskette drevet fint.
Jeg kan godt oprette en boot floppy i drevet, og kan også godt mounte disketten, der
før ikke ville boote.

Jeg tør altså godt sige at diskettedrevet er i orden.

BIOS kan godt boote en DOS diskette. Jeg prøvede med en anden, det var vist en DOS
6.xx.

Altså tør jeg også godt sige det ikke er BIOS.

Til sidst kan jeg konkludere at en af ovenstående konklusioner er forkert, da den
stadig ikke booter på min linux diskette.

> --
> Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>

//Jesper