Re: sftp fejler

hgjerulff@xxxxxxxxxx wrote:

> Hej,
> jeg står med det problem at sftp i ssh-pakken fejler, når
> jeg prøver at forbinde med DIKU's servere, med denne fejl:
>
> Connecting to <server>...
> key_verify failed for server_host_key
> Couldn't read packet: Connection reset by peer
>
> Jeg fik det til at virke med ssh, ved at ændre
>  Protocol 2,1
> til
>  Protocol 1,2
> men det hjælper ikke på sftp.

Kan du:

$ sftp -1 whereever.dk

Ellers prøv med hhv:

$ sftp -v whereever.dk
og
$ sftp -1 -v whereever.dk

og se om den giver et hint for, hvor det går galt.

Min sftp accepterer -1, selv om det ikke fremgår af
man siden. Man kan se ud fra -v udskrifterne, at
den rent faktisk bruger protokol 1, når -1 er med,
så den er ikke bare dummy.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk