Re: apache med php compilations problemer

Klavs Klavsen wrote:

> havde en teori. Min nuværende konklusion er at det er --with-imap (og
> --with-kerberos og --with-imap-ssl - som den kræver for min libc-client.a
> fra imap200c-devel pakken er kompileret med dette) som giver problemet.
> Måden jeg får den til at finde de rigtige rfc822.h osv. pakker, er ved at
> kopiere dem alle /usr/include/imap/ til php-4.1.2/main/ - de funker
> tilsyneladende fint.. men så kommer mcrypt problemet.. underligt.. og
> ganske irreterende :-(
>
> Nogen der har prøvet at kompilere --with-imap og --with-imap-ssl?
tilsyneladende er det et problem med den eksistrende libmcrypt
installation. Jeg prøvede at fjerne den og ApacheToolbox hentede en ny
version. den har jeg installeret (uden fejlmeddelelser) og alligevel, så
fejler php (når jeg kompilerer den uden Imap osv. support. i debug.log kan
jeg læse:

gcc -o conftest -g -O2   -Wl,-rpath,/usr/local/lib -L/usr/local/lib
-Wl,-rpath,/usr/lib/mysql -L/usr/lib/mysql conftest.c -lmysqlclient -lmhash
-lmcrypt -lltdl -lldap -llber -lcrypt
-lssl -lcrypto -lresolv -lm -ldl -lnsl  -lresolv -lcrypt 1>&5
/usr/bin/ld: warning: libltdl.so.3, needed by /usr/local/lib/libmcrypt.so,
may conflict with libltdl.so.0
/usr/bin/ld: warning: libssl.so.3, needed by
/usr/lib/gcc-lib/i386-redhat-linux/2.96/../../../libldap.so, not found (try
using -rpath or -rpath-link)
/usr/bin/ld: warning: libcrypto.so.3, needed by
/usr/lib/gcc-lib/i386-redhat-linux/2.96/../../../libldap.so, not found (try
using -rpath or -rpath-link)
./conftest: error while loading shared libraries: libssl.so.3: cannot open
shared object file: No such file or directory

libssl.so.3 er en del af openssl-0.9.6c - hvordan er den dependancy blevet
skabt når jeg har afinstalleret openssl-0.9.6c før jeg kompilerede den nye
version af libmcrypt.. hvad har jeg overset?
--
Regards,
Klavs Klavsen

-------------| This mail has been sent to you by: |------------
              Klavs Klavsen - Open Source Consultant
                 kl@xxxxxxx - http://www.vsen.dk

    Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = A95E B57B 3CE0 9131 9D15 94DA E1CD 641E 586D 5BCA
It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments.            -- Rosabeth Moss Kanter