Re: Kerne programering

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@xxxxxxxxxxxx> wrote:
: On Thu, 14 Mar 2002, Hansen Martin wrote:

:> |apperat  | - |serport driver| - |apparat driver| - |procfs|
:> ----------     --------------     --------------     ------
:>
:> Jeg ved ikke hvor tydeligt det fremstar. Roider rundt i en udkig, sa jeg ved
:> ikke om asci grafikken holder.

: Uh, det ligner to forskellige dont's. Brug ikke kerne drivere til at drive
: andet end ting der _virkeligt_ har brug for at ligge i kernen, og brug
: ikke proc fil systemet til andet end lidt info...

Right on med proc, men det er jo ikke umuligt at apparat drivprogrammet har
_brug_ for at ligge i kernen. Fx. kunne man forestille sig at det havde
hårde tidskrav. Og så er det jo sjovere at lave kerneprogrammering. Lidt det
samme som at springe i faldskærm eller bungy-jumpe, noget der får adrenalinen op.

Til Martin:

I teorien kan man vist bygge oven på den generiske serielport, det er fx. hvad tty
konsollen gør. Men det kan nok ikke anbefales at kaste sig ud i det.

Det er langt nemmere at lave sin egen seriel driver fra bunden, og simpelthen bare
smide standard serieldriveren på porten (he!)

Kan vist gøres med setserial /dev/ttySx uart none hvis serielsupport ikke er kompileret
som et modul, ellers burde der slet ikke være nogen ko på isen.

Kig på LIRC, især på lirc_serial drivprogrammet.

Mvh Morten