Fra: Rune Tønnesen [mailto:runet@xxxxxxxxx]
Sendt: 16. marts 2002 22:28
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: Re: [TEKNIK] Samba WINS via DNS

Peter Meyland wrote:
> Hej
>
> Jeg er lige løbet ind i et lille problem. Jeg har en RH7.2 server med
> Samba 2.2.1a (den der std. følger med RH7.2) Denne Samba er sat op til
> at være WINS server på mit eget subnet og alt virker fint. Meeeen nu har
> jeg fået behov for at kunne lave NetBIOS navne -> TCP/IP adresser
> transformation til min arbejdsplads fra RH7.2. Det kan jeg godt gøre,
> sålænge det er op mod vores gamle WinNT miljø. Ligesåsnart jeg prøver op
> mod vores Win2000 miljø, så giver smbclient'en op!!! Æv. Nogle som har
> [...]

Der må ikke være mere end en wins server er den grundlæggende regel. I
smb.conf er der to muligheder
wins support = yes
wins server = hvad ip adressen nu er
de to parametre udelukker gensidigt hinanden, så enten er din RH boks
wins server, hvilket forudsætter at der ikke er andre wins servere eller
også skal din RH boks spørge en anden maskine om wins adresser.

VH Rune