Re: Debian X display forwarding

Michael Schacht Hansen <msh@xxxxxxxx> writes:

> display sendt. Jeg har sat DISPLAY enviroment variablen og skrevet
> xhost + på den bærebare, men den tillader stadig ikke at serveren
> sender display. Hvad er det lige jeg skal gøre?

Få installeret ssh på serveren, det er den eneste rigtige løsning.

Hvis det af en eller anden grund ikke er muligt og du ikke kan få
administratoren fyret for inkompetance, så må du jo bruge en anden
løsning.

Debians X-opsætning lader som standard ikke en X-server lytte på
nettet af sikkerhedsmæssige grunde. Dette skal du få den til.

Hvis du bruger gdm skal du i /etc/X11/gdm/gdm.conf finde linjen der
begynder med 'command=/usr/bin/X11/X' og fjerner '-nolisten tcp'. Det
er næsten tilsidst i filen i afsnittet [server-Standard].

Hvis du bruger startx eller xinit skal du fjerne '-nolisten tcp' fra
filen /etc/X11/xinit/xserverrc.

Hvis du bruger xdm, kdm eller en anden ?dm, så se om du ikke et eller
andet sted kan finde en '-nolisten tcp' du kan slette.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.