Re: Problem med at tilgå mail fra WAN ved Proaccess ADSL :-(

Hejsa!
>Jeg har en TDC Proaccess installation med en Speedstream router 5711 og en
>RH 7.1 med Exim installeret på. Men jeg har et pokkers irriterende problem,
>nemlig at kunne læse min mail fra arbejdet vha Outlook eller anden program.

>I Outlook laver jeg på mit hjemmenetværk en POP3 installation på
IP-adressen
>192.168.1.2 og har sat op til at det skal køre på port 25 og 110. Det
virker
>bare fremragende.....

>Kan man bare ikke få det til at virke med Proaccess ADSL p.g.a. at routeren
>er låst eller er der noget andet galt ?

En standard speedstream 5711 router er låst, så den ikke tillader trafik på
port 110 (pop3). Det kræver en rekonfigurering, som tdc kan lave om for den
nette sum af 950 ex moms. (mener jeg det er).

Derudover har du to muligheder:

1. køb din egen router (jeg har en du kan købe billigt ;) )
2. Få din linie konverteret til Ethernet. Koster vist omkring 450 (lidt
forskellige reporter på dette område). Derefter kan du sætte din maskine
direkte i siemens boksen. Så kan din maskine "lege" router.

Mvh

Tue