Re: Apache: hvordan omskrives port 8080 til port 80

Anna Jonna Armannsdottir skrev:

> Port 80
> # Gammel port
> #Port 8080
> <VirtualHost *>

Lytter den så overhovedet på port 8080?

Er det ikke i "VirtualHost"-definitionen du skal angive
hvilken port den blok handler om? Altså "<VirtualHost
*:8080>" for port 8080 og "<VirtualHost *:80>" for port 80.

> Dvs. alt bliver omskrevet, ligegyldig hvad?
> Det burde vel virke?

> Dit forslag er dejlig enkelt, men jeg var bange
> for at den ville gå i selvsving og evigt henvise til
> sig selv og aldrig give brugeren lov til at besøge
> noget andet end rodindekset.

Nej.  "Rewrite"- og "Redirect"-eksemplerne ovenfor er mig
bekendt helt ens set udefra.

> Kan man ikke gøre redirection betinget af at :8080
> forekommer i linket?

Vist kun ved at have separate "VirtualHost"-definitioner for
de to porte.

> I min Ical står bla:
> "Tage Pabst blæser ud af tower"
> En ikke-nørd ville spørge: "hvem er Tage Pabst?"

Hvem er Tage Pabst?

Jacob
--
Noir comme le diable