[Fwd: Re:Re: opsætning printer med en tcp/ip adresse]

--- Begin Message ---

> Jeg har to printere på en printserver, printserverens adresse er 192.168.24.213
> min linuxmaskine har 192.168.24.211og alt fungerer udemærket .
> Nu har jeg fået kabelmodem og sat TCP/IP op så den kører DHCP, nu kan jeg ikke se min printserver mere. ej hellere pinge den, er der nogen der vil øse lidt ud af deres viden så jeg kan printe ud igen.
>
> Den tildelte TCP/IP adresse fra DHCP serveren kan f. eks. være 10.0.0.145.

Hvordan har printserveren fået tildelt 192.168.24.213 i sin tid?

Du bliver nok nødt til at gå tilbage til de gamle adresser og så
få fat i printserveren (http,telnet, whatever) og så ret dens
ip adresse til noget passende. "Noget passende" afhænger lidt
af, hvilke ip adresser/netmaske DHCP serveren tildeler. Det er
ikke smart at printserveren får tildelt IP adresse via DHCP
(ikke, hvis den risikerer at få et nyt et hver dag).

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk

Hej igen Mogens!
der gik kludder i min mail så derfor direkte til dig.
Printserveren er en D-Link printserver med 2LPT og 1 serial port
så den bliver ikke tildelt IP adresse fra DHCP serveren, jeg vil se om jeg ikke kan få tildelt en fast private IP fra udbyderen til min printserver, tildelingen af IP adresse til printserveren er noget jeg har sat op, det er et lille privat net hjemme i privaten 5 computere 1 printserver på en HUB med 1 stk kabelmodem som giver adgang til Internet via fællesantenneanlæget

MVH Ebbe

--- End Message ---

Follow ups