Re: Mere GIMP..

René Seindal wrote:

> [...]

Hvis ens intuition siger "find cirkel tegningsfunktion" så har du ret.
Men gimp er nu udemærket til at tegne cirkler osv. men man skal lære at
tænke lidt gimp'ed. Hvilket betyder man skal vænne sig til selections og
layers.
Hvis du er ny til gimp så køb evt. bogen "grokking the gimp" som giver
et godt indblik i hvordan gimp generelt fungerer.

> Lav en rektangulær selektion, vælg en passende pensel og brug Edit |
> Stroke.
>
> Hvis der ikke er en default 2px pensel så må du lave en.

eller hvad med
select rectangular
menu->select->border __ enter width og så ellers putte i selection hvad
man har brug for.
Det giver nogle behagelige muligheder at man ikke bare behøver at nøjes
med at fylde en border med solid, men f.eks. kan fylde den med en
gradient eller et pattern.

Hilsen
Jesper K. Pedersen