Re: Irriterende PHP4 problem.

Hej Peter,

Peter Andersen wrote:
> [...]
Den er tilsyneladende ligegyldig, hvorfor er jeg ikke helt klar over endnu.

> Er du helt sikker på det? jeg sad også i går og kunne ikke få det til at
> virke, men så fik jeg fat i Apache's originale conf fil og brugte den og
> så kørte det hele. Jeg har åbenbart fået redigeret et eller andet ud på et
> tidspunkt som php4 altså skulle bruge... Det er ret vigtigt med
> rækkefølgen af de forskellige ting...
Ja, det var også det som jeg startede med at tro, men en af de fejl
beskeder jeg fik når httpd skulle loade libphp4.so var at modulet ikke var
shared.
Efter en lang tur rundt på nettet fandt jeg en tysker der kommenterede
samme problem for en anden med kommentaren :
ldd /usr/lib/apache/libphp4.so

Jeg prøvede og kunne se at der var flere afhængigheder der ikke var opfyldt.
En tur rundt på rpmfind og jeg kunne se hvilke rpm pakker som disse
manglende moduler befandt sig i og jeg var kørende. Enten med installation
af disse pakker eller med et lille link hist og her.

Så ldd var svaret på problemet ;-)

Mvh

Per R Laursen