Re: Kabelmodem over USB?

Andreas Bach Aaen wrote:
onsdag den 3. april 2002 15:25 skrev Thomas Fangel:

Er der nogen der har erfaring med at køre et kabelmodem over
USB-porten under linux - kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg har
en Windows PC som jeg gerne vil koble på rj-45 porten på modemmet
da afstanden er temmlig lang. Af fysiske årsager vil det være
temmelig besværligt at flytte modemmet hen til windows-pc'en.

Jeg kender ikke til dette under linux. Jeg har dog et par venner, der har sat deres computere på via hhv. rj45 og usb. Den ene snupper så bare kabelmodemmet for næsen af den anden, når den tændes, så det virker ikke med begge computere på en gang. Det er (så vidt jeg husker) et SB4100, der er på banen her -- jeg har ikke været involveret i at få det til at virke.

USB løsningen kommer meget an på fabrikatet af kabelmodemet.
Jeg har selv et Com21 doxport1110 modem som IKKE er understøttet, mens andre Stofanet kunder har et Motorola surfboard SB4100 som er understøttet.
[...]
Det kan dog være at din kabelmodemudbyder ikke vil tillade at du skifter MAC-adresse (netkortenes adresse under IP niveauet) så ofte som du lægger op til. Der kan også være udbydere, der ikke vil tillade flere maskiner koblet til kabelmodemet.

Der kommer vel ikke nogen mac-adresse på banen, når der ikke sendes ethernet-frames... ...vel?

Mvh Christian Frier