Re: RAID overv?g ning ?

On Thu, Apr 04, 2002 at 02:55:36PM +0200, Klaus S. Madsen wrote:

> Hvis man kigger lidt på hvad den understøtter af RAID-levels, så er det
> kun mirroring og striping... Begge modes er ret CPU-lette, så det gør
> ikke så meget at det er maskinens egen CPU der gør arbejdet... Det vil
> du ikke kunne mærke.

Nej, det mener jeg heller ikke, omend under DET ONDESTE LOAD, så
gør det en forskel. Det jeg ville frem til var dog at jeg mener
det er falsk vare betegnelse at sælge et dumt controller kort
med betegnelsen "raid". Promise har lavet nogle kort hvor den
ENESTE forskel er firmwaren, og så de drivere der følger med.
Der findes hjemmesider der beskriver hvordan man laver deres
billige controller kort om til et "raid" kort.

JonB