Re: Hvilket mærke blærbar er nemmest..?

On Sat, 6 Apr 2002, Rune Zimmermann wrote:

> Hej Alle
> Jeg skal bruge en blærbar (brugt) til at skrive projekt
> og hovedopgave på. Havde tænkt at den skulle
> have Mand. 8.2 på. Er der et bestemt mærke
> man bør holde sig til/fra for at få en rimelig
> smertefri installation?

Mandrake installerer rimeligt smertefrit på en del blærbare. Der er nogen
ting du nok skal forsøge at holde dig fra.

- nVidia
  nVidia understøtter ikke APM under Linux. Ingne powersave. *fedt*!

- Maestro2 lydkort

- Winmodems
  Kan bringes til at virke, men hvem satan gider at rode med dem?

Jeg har en dell, med nVidia grafikkort (*douh*), og der er nogen problemer
med at pcmcia chippen ikke kan lide at man rører ved nogen adresser som
installationsprogrammet egentligt bruger (mdk8.2). Det installerer fint,
hvis du bare ikke har nogen kort i under installation. Jeg har ikke prøvet
at bruge pcmcia kort endnu dog, men det skulle være ret trivielt at få til
at virke, noget med at kommentere en lille ting ud.

Der er vist endda flere problemer med powersave på dell og det indbyggede
netkort, men powersave bruger jeg som sagt ikke.

Jeg har haft mange gode erfaringer med toshiba laptops (og mandrake) - men
valgte altså en dell i denne omgang.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
I do not believe in the creed professed by the Jewish church, by the Roman