Re: ProAccess med Linux som Router?

PRL wrote:

> Du skal ikke bruge DHCP på det yderste interface af din LINUX maskine.
>
> Du skal bare konfigurere interfacet med den ipadresse som din router
> havde, din netmaske og default gateway.
>
> Så spiller det.
>
> Bruger det selv, uden problemer.
>
> TDC er også ligeglade så længe at du ikke piller i deres router, og det er
> vel ligegyldigt når man bruger den som bogstøtte ;-)
>

> Mvh
>
> Per R Laursen

Sikke noget mundlort.... :-) Hvis der da ikke er forskel på erhvervs kunder
og private.

For mig gælder
På ydersiden skal du bruge tdc's dhcp server, ellers vil du miste
forbindelsen til internettet i løbet af en uge ti l14 dage. Det er vist
noget med at hvis du ikke har hentet et dhcp leas på tdc's server i et vist
tidsrum, tror tdc serveren at du ikke er online og de kan derved bare lukke
forbindelsen. Smaaaaart.....
not

Men på dit interne net kan du have det sat op som det nu passer dig

Mvh/ Johnny