Re: Install av RH7.2 på Compaq Proliant 2500

Tirsdag den 9. april 2002 14:35 skrev du:
> "Gert Skafte Lavsen" <gsl@xxxxxxxxxxxx> skrev i meddelandet

> Ja, det gik ju fint :-) Men kun under installationen. når jeg starter efter
> at installationen er afsluttet så er jeg tilbage på mine 16 Mb RAM. Jeg
> fandt noget på Compaqs site om at ændre i lilo.conf, men nu er det GRUB som
> er installeret og den kan selv læse hvormeget RAM der findes, det påstår
> man-filen ihvertfald. Så hvad gør jeg nu? Skal der en kerne kompilering
> til???

Det er det samme du gør her. Du sætte en parameter på den kerne du vil boote.
Feks:
1) Tryk "e" i GRUB
2) Vælg kernen og skriv mem=xxxM for enden af kernen.
3) Boot kernen.
Når du har bootet kan du i /boot/grub/menu.lst ændre den statisk.

PS: Da jeg plejer min uptime kan jeg ikke lige tjekke rigtigheden af det
ovenstående, så det er efter hvad jeg kan huske.

--
Mvh. Gert
Web-site: http://www.skala-sys.dk

Microsoft er ikke svaret!