From: Anders Bruun Olsen [mailto:anders@xxxxxxxxxxxxxxx]
Sent: 12. april 2002 16:05
To: sslug-teknik@xxxxxxxx
Subject: Re: [TEKNIK] Trustix Linux og 2 netkort?

On Fri, Apr 12, 2002 at 03:12:48PM +0200, Uffe Døygaard wrote:
> Jeg har lige installeret Trustix Linux 1.5
> Meget lækkert..
> Jeg sætter mig til at sætte ipchains op med forwarding,
> Det virker skam også fint nok.
> Men efter jeg har genstartet maskinen er det som om der overhovedet
> ikke er netforbindelse nogen steder hen, hverken til internt net eller

> externt...? Det skal siges at der sidder to stk. 3com 3c905 netkort i
> maskinen... Når lsmod køres viser de nat modulet til netkortet er
> brugt 2 gange, Ifconfig viser også de rigtige indstillinger for hvert
> kort. Hvad er der mon galt?

Kan du pinge IP adresserne på de to netkort som sidder i maskinen?

Og når du skriver ingen netforbindelse, hvilken slags forbindelser har
du prøvet? Har du prøvet at pinge maskiner på begge netsegmenter?
(internt og eksternt segment)

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41