Re: Problemer med tar

On Sun, 2002-04-14 at 12:59, Anders wrote:
> Jeg får denne fejl når jeg prøver at pakke en tar fil ud.
> gzip: stdin: not in gzip format
> tar: Barnet afsluttede med status 1
> tar: Udsat fejl-afslutning som resultat af tidligere fejl
>
> Jeg får den fejl ved alle tar filer så det er ikke en fejl i selve filen.
>
> Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?

Hvilken kommando bruger du til at pakke den ud med ? svjv er en alm. tar
fil _ikke_ i gzip format. Hvis du forsøger med tar -xzvf på en tar fil
 der ikke er gzippet forventer tar at den _også_ er gzippet ( *tar.gz)
og så får du nemlig præcis den fejl du beskriver...
--
Med venlig hilsen
Troels Anders Dam Nissen