Re: RAM disks - hvor stort er sliddet?

On Sun, 14 Apr 2002, Rune Christiansen wrote:

> * Hvor stort et slid er der på RAM klodserne??

Formentlig bliver ram ikke slidt af hvorvidt du bruger det mere eller
mindre. Hvis der bare er strøm på, er sliddet nok konstant (meget lille).

> BTW/FYI: Jeg er ikke så "urolig" lige nu, men jeg skal (måske) opsætte
> en web server, hvorpå der vil være en medium/high load - Og det ville jo
> være surt, hvis klodserne kraperer hver 3. dag ;)

Det tager væsentligt længere tid end det - afhængigt af hvor meget ram du
har. Hvis du vil sætte en server op med rigtigt meget RAM, skal du måske
nok være mere urolig for kosmisk stråling (og nej, det er ikke nogen joke)
og bruge fejlkorrigerende -- eller mindst fejldetekterende ram.

Iøvrigt er der ingen grund til at bruge ramdiske, med mindre du er meget
meget klogere end operativsystemet. Søg i arkiverne for indtil flere
diskussioner af netop dette emne.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
The Bible tells us to be like God, and then on page after page it describes