Re: vmware

Troels Nissen <troels@xxxxxxxxxxxxx> skrev:

> Jeg har før anvendt vmware med stor tilfredshed på min stationære, og
> har derfor installeret det på min dell bærbare. Problemet er at det går
> i stå når jeg "tænder maskinen". Den kører fint igennem ram
> sammentælling, og fungerer fint i bios, men ligeså snart den skal loade
> OS'et fra disken sker der ikke mere, og den står bare med sort skærm..
> Nogen der har prøvet noget lignende, eller har en ide om hvad der er
> galt ?

Jeg har lige installeret vmware med windows XP indeni på min Dell
Inspiron - det fungerede helt fint. Det eneste der ikke er helt godt,
er at bios (altså den i vmware), stopper hver gang jeg starter op
fordi den ikke kan finde et B-drev. Her kan man dog trykke F1 for at
køre videre.
Mit bedste bud er at denne fejl kommer, fordi min Dell kun kan have
enten cdrom eller floppy-drev isat - og da jeg oftest kører med
cdromdrevet i, kan den altså aldrig finde et floppydrev. (Dog undrer
det mig at den skriver drev B, og ikke drev A?).

Er du sikker på at OS'et er installeret korrekt? En idé kunne være at
installere det forfra.

--
Mvh,
Ole Tranberg