Re: Postfix og DNS

On Mon, Apr 15, 2002 at 03:37:32PM +0200, Anders Misfeldt wrote:

> Ok, jeg kunne ikke lige finde det i man virtual, men i man 5 virtual :-)
>
> Men jeg synes da, at det står som:
>
> @hjemmedomain.dk
> neo.hjemmedomain.dk, morpheus.hjemmedomain.dk, mail.hjemmedomain.dk
>
> Men det er måske mig, der læser det forkert? Hvis det er mig, hvordan
> skal din sidste linie så forstås (kan ikke helt hitte rede i den :-) )?

Foer jeg fortsaetter, vil jeg gerne have, at du proevede at forklare
hvad du gerne vil opnaa. Jeg har kun inddirekte indtryk lige nu,
og de virker maerkelige.

> Nej, det er rigtigt. Min mydestination er uændret og er derfor sat til
> default value (mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain). Jeg
> har ikke helt gennemskuet, hvad den er til endnu. Skal den rettes til:
> mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, $mydomain
> eller hva'?

Du skal udvidde den med de hostnavne, som postfix skal 'reagere' paa,
og som ikke staar der i forevejen. F.eks:
mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, neo.bla.dk,
morpheus.bla.dk, mail.bla.dk

> Hvad med den MX-ting som jeg fik i warning fra postfix?
>
> 3   mailer loop: best MX host for morpheus.thematrixnet.dk is local

Postfix advarer dig om, at MX record indikerer at post til morpheus
skal afleveres lokalt, men postfix ikke er konfigureret til at
acceptere/modtage post til morpheus (mydestination).

Rasmus