Re: E-post-mystik...

Johnny Ernst Nielsen wrote:

> Tak. Men til mit bedste vidende ser mit system sådan ud:
>
> MUA (SMTP) -> ISP's MTA/SMTP server -> ud i den store verden

Ja, sådan vrker mange GUI-MUA'er - de har indbygget MTA, til første
transport. De er dog indrettet sådan, at de afleverer til een (ISP) MTA,
som så klarer videre transport. Sendmail og friends vil forsøge at finde,
og derefter afleveremail til, destinatons-adressen.
(Rigtige eksperter må her gerne rette mig :-)

> Så må der jo være noget "galt" lokalt på min computer.

Det mener jeg også man kan læse mellem linierne i Henrik's indlæg. Kigger
du godt efter i hjørnerne af Kmail, finder du måske den "anden" email
adresse ? Har du f.eks brugt denne tidligere, og så ændret til
jen-sslug@xxxxxxxx ?

> [...]
> udgående postserver, og Kmails indbyggede POP3 til at hente post fra
> Get2Nets indkommende postserver.
> Jeg har i Kmail specifikt slået brug af sendmail _fra_, hvilket kun
> kan gøres ved at slå den indbyggede SMTP _til_.

> Så siger Kmail følgende:
>
> Sending failed:
> Cannot open SMTP connection to
> host smtpserver.get2net.dk for sending:
>
> The message will stay in the 'outbox' folder and will be resent.
> Please remove it from there if you do not want the message to
> be resent.
>
> The following transport protocol was used:

Fint nok - fejlen må "opstå" hos Kmail på din maskine...

Glipper alt andet - prøv en fritekst-søgning efter j.e.nielsen@xxxxxxxx
på din maskine - drik en kop kaffe, og du har måske fundet synderen (jeg
forudsætter her kmail gemmer settings i en ordentlig konfig-fil ?!)

Er du iøvrigt _sikker_ på at du har problemet endnu ? Konfigurationer har
det med at ændre sig (man retter noget,  og får noget andet med som
bonus...)
Jeg kan _ikke_ se noget unormalt i dine headers, men måske sslug-listen
ændrer noget ? Du er velkommen til at sende en test-mail direkte til mig,
men det samme burde du kunne se ved at sende til dig selv...

Best regards
Preben
--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe