Re: Nemmeste form for krypteret filsystem under Linux?

On Fri, Apr 19, 2002 at 15:51:38 +0200, Lars Høyrup Jensen wrote:

> Jeg vil gerne kunne kryptere indholdet af et filsystem, og jeg har kigget
> lidt på nettet, men jeg kunne ikke finde rundt i de mange tilsyneladende
> halvfærdige løsninger. Findes der ikke en løsning, som _ikke_ indebærer, at
> man skal til at rekompilere mount-kommandoen og andet skidt? Jeg vil helst
> have det så ligetil som muligt (en kernerekompilering er dog ok).

SuSE 7.3 og nyere har i hvert fald krypteret filsystem som standard.
I Yast2 når du opretter partitioner kan du vælge at den skal være krypteret.
Så skal der indtastes password for at partitionen kan anvendes.
Og det uden oversættelse af programmer eller andet bøvl.

Egentlig kører der via et "loop" device, så mon ikke det rimeligt
nemt kan implementeres på andre distributioner ?

--
mvh Frank Damgaard  |