Vfat floppy virker ikke på nyere Linux'er?

Hej SSLUG-teknik.

Min søster har et problem.

Hun bruger Windows på UNI - Windows 2000 på nogle maskiner og
"noget andet" på andre maskiner - og pegasus mail. Og inde fra
mail programmet har hun gemte nogle mails som tekstfiler på
floppyen.

Hjemme bruger hun RedHat 7.2 og på min mors bærbare bruger hun
RedHat 6.1 eller deromkring.

Jeg har jo altid bildt hende ind at hun godt kunne mounte sine
windows disketter under Linux. Og det kunne hun også godt før
i tiden. Men på hendes RedHat 7.2 kommer det til at se sådan
ud:

luke@heartofgold:~$ ls /floppy/
0$ae00f2.d4@  inen aus.dru  men mit.dem   rbung vo.rli
t: vs: s.okr
0??>ihre.n z  ingen.de.>??  ndelig m.edd  reas sch.mid
ungsform.ula
ain;???c.har   =??inte.rne  ne mail.. am
sion: 1..0??  ungsunte.rla
 auch ih.re   jakobf~1      n sie mi.r=2  tent-tra.nsf  ut
abges.tem
>bewerbu.ngs  jesper~1      onderte.bes    t=fcbin.gen
wirele~1.opt
erem aus.lan  larsbo~1      ort hat.man   t in ein.em=
hanne         l-priori.ty:  r 1999 1.6:1  : tue, 1.2 j

Og man kan ikke åbne filerne:

luke@heartofgold:~$ cat /floppy/hanne/ontent-t.ran
cat: /floppy/hanne/ontent-t.ran: No such file or directory

Der sker præcis det samme på min debian unstable! Uanset om
jeg mounter som msdos eller vfat - den eneste forskel er at
med vfat genkender den store bogstaver, men msdos bliver alle
bogstaverne små.

Filerne på disketten ser normale ud på Windows, så vidt jeg
kan forstå på hende. Og hun kan godt gemme filer fra Linux på
disketten som kan åbnes på Windows.

Og, sidst men ikke mindt: Det virker fint på hendes gamle
RedHat 6.1!

Jeg tør ikke 100% stå inde for at jeg ikke har misforstået
nogle af oplysningerne. Men jeg er på bar bund her. Hvad i
alverden foregår der?

På forhånd tak. Det er mig der har fået hende til at køre
Linux så jeg bliver jo lissom nødt til at hjælpe hende.

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\        http://geekgirl.dk

Let us build a nightmare-nation