Re: lave sin egen distro

Lasse Stig Thomsen wrote:

> Jeg tænker på at få det lavet det sådan at man ikks om LFS skal bruge et
> eksisterende linux system, men direkte kunne boote fra en CD. Jeg kunne
> nemmerlig virkelig godt tænke mig at komme helt der ned hvor man laver det
> hele selv.

_Helt_ fra start (ja)??

Start med at læse "Building a Minimal Linux System from Source Code" [
http://www.netspace.net.au/~gok/power2bash/ ] og fortsæt derfra :)

BTW: Er der nogen som ved, hvorvidt der findes en "rigtig" GNU/Linux?
Altså en distro, som kun indeholder orig. GNU software? Sådan en kunne
jeg nemlig godt selv tænke mig og i yderste konsekvens vil jeg måske
lave den selv (forudsat ingen andre har gjort det).

En anden distro jeg personlig godt kunne tænke mig er én, som bruger
shell scripts i stedet for C programmer (i den udstrækning det er
muligt), men den type distro er vist ikke i høj kurs :)

BTW-2: Nu jeg plaprer om shell scripts: Er det på nogen som helst måde
muligt at kommunikere med en kernel via shell scripts?? Jeg vil sige
nej, men jeg har aldrig fundet hverken for eller imod...??

Mvh.

--
Rune