Re: Apache og upload

On Fri, 26 Apr 2002 christian@xxxxxx wrote:

> Hej! (Jeg har også forsøgt i netværk)
> Jeg har et problem med at få et upload-script i PERL til at virke.
> Webserveren kommer med flg. fejl:
> Method Not Allowed
> The requested method POST is not allowed for the URL /bestyr/upload.pl.
> ----
> Apache-AdvancedExtranetServer/1.3.22 Server at 192.38.210.5 Port 80
>
> Jeg kører mandrake v.8.0 og det eneste jeg kan finde med "POST" i
> commonhttpd.conf er:
> #
> # Control access to UserDir directories.  The following is an example
> [...]

Dit script har en identitet i apache's forstand. formentlig
er scriptet en bruger "nobody", denne bruger skal have
rettigheder til upload-directoriet (rw- mindst) under
apache.
I PHP er det sådan, at uploads altid sker i et temporært dir
indtil scriptet selv placerer den uploadede fil på den
endelige plads. Det kunne være sådan med perl også.

 --
Niels Müller Larsen
M. Sc. Networked Information Engineering

Multimedieafdelingen
ERHVERVSAKADEMIET
Århus Købmandsskole