Re: Problemer med postfix

---------- Original Message ----------------------------------
From: Klavs Klavsen <kl@xxxxxxx>
Date: Mon, 29 Apr 2002 16:53:03 +0200
>kan den slå andre domæner op?

Ja umiddelbart er det kun hotmail den har problemer med.
Det har vist sig at jeg hverken kan sende til eller modtage fra hotmail. Så satte jeg "disable_dns_lookups = yes" og derefter kan jeg MODTAGE fra hotmail. Når jeg sender ender de i mail køen med en connection timeout (de bouncer ikke med det samme)

>Det kunne være et problem med at /etc/resolv.conf og
>/var/spool/opstfix/resolv.conf ikke er ens.. (/var/spool/postfix er dens
>chroot dir)

der er ingen resolv.conf i /var/spool/postfix/
jeg har selv lavet en der, der er magen til den fra /etc, det hjalp ikke

>prøv at køre psotfix check

postfix check
giver intet - ingen fejl eller noget.

>de filer der ligger under /var/spool/postfix skulle gerne være magen til de
>originale..

Der ligger ingen filer kun nogle kataloger.

/Lasse