Re: Mistet virtuelle konsoller

Rasmus Andersen wrote:
On Mon, Apr 29, 2002 at 11:38:49PM +0200, Lars Riisgaard Ribe wrote:

Hej Sslug.

Jeg har altid startet op i X, men for nyligt har jeg fået det problem,
at jeg ikke kan skifte tilbage til mine virtuelle konsoller på
ctrl-alt-f1-6. Hvis jeg trykker ctrl-alt-f1 kommer jeg godt nok til
opstartsteksten, men nederst står der bare INIT: No more [something]on
this runlevel. Jeg kan ikke få adgang til de andre 5 konsoller - der
sker intet overhovedet når jeg forsøger at få adgang til dem. Det kan
måske have været sammenfaldende med installationen af kde 2.2, men jeg
er ikke sikker. Af distribution kører jeg debian i unstable.

Har nogen en ide til, hvordan jeg får mine konsoller tilbage?

Hvad er det lige praecist at init skriver? Og hvad hvis du starter
i runlevel 3? Det lyder som om at du ikke har nogen mingetty'er
til at koere paa dine VC'ere. Proev at check med ps.

Debian kører i runlevel 2 og forsøger at starte X, hvis det er konfigureret.

Hvad siger din inittab?

To udsnit fra min er følgende:

# The default runlevel.
id:2:initdefault:

og:

# /sbin/getty invocations for the runlevels.
#
# The "id" field MUST be the same as the last
# characters of the device (after "tty").
#
# Format:
1:2345:respawn:/sbin/getty 38400 tty1
2:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty2
3:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty3
4:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty4
5:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty5
6:23:respawn:/sbin/getty 38400 tty6

Du kan evt også søge på debians websider og se om der er rapporteret en bug - mon ikke der er...

Men sådan er livet med unstable -- prøv evt. testing.

Mvh Christian Frier