Re: Dialup klient og server

On Tue, Apr 30, 2002 at 12:09:51 +0200, Jacob Vennervald Madsen wrote:
> Får jeg at vide om modemet er optaget på denne måde?

Se evt. på expect , eller brug pppd med chatscript lidt kreativt.

Nu er det nok ttyS0... og ikke cua0... da disse TTY betegnelser
er meget forældede i linux sammenhæng.

mgetty er generelt god til at lytte på modem, og lave login, ppp, fidonet mv.
mgetty kalder så pppd forudsat mgetty og pppd er sat korrekt op,
opsætningen kan være lidt tricky da standard opsætningen af pppd
på linux mest er beregnet til dialout.

--
mvh Frank Damgaard  |