Re: Installationsproblemer - Kernel panic

In <3C9F315E00000F1A@xxxxxxxxxxxxxxxx> akd@xxxxxxxxxx writes:

>Jeg har tidligere måtte opgive at installerer Mandrake 8.2 så derfor har
>jeg nu forsøgt med RedHat 7.2. Problemet er tilsyneladende det samme: efter
>få sekunder låser computeren (før den egentlige installation overhovedet
>starter). Både Mandrake og RedHat afslutter med en linie der starter med
>"Kernel Panic" - i RH tilfælde lyder den således: "Kernel Panic: Attempt
>to kill init!". Er der nogen her på listen, der kan sige noget om, hvad
>det betyder?

Det betyder at Linux bliver "forvirret" over noget i din computer -
så forvirret at den ikke kan køre videre. En "kernel panic" svarer lidt
til Windows' "blue screen of death" - det er en dårlig ting.

>Jeg har fået oplyst, at der er problemer med Western Digital harddiske -
>og det er sådan en jeg har.

Jeg tror ikke at det alene kan være det, der giver problemet. Fortæl
lidt mere om hvad det er for en maskine du har - cpu, ram, skærmkort,
netkort - har du noget hardware, der er usædvanligt ?

Mit første forslag ville være at prøve at hente den opdaterede
installations boot-diskette fra
   ftp://updates.redhat.com/7.2/en/os/images/i386/boot.img
Læg den på en diskette - "dosutils/rawrite" programmet fra Red Hat
CD'en kan bruges, hvis du skal lave disketten på en Windows maskine -
og prøv at boote med disketten i stedet for cd'en.

--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>