Re: Proftpd bag NAT router

David List wrote:
..(snip noget jeg ikke havde svar på)

> Routeren er den Efficient Speedstream 5711 der er leveret med min pro@ccess
> løsning, og NAT port-opsætningen på denne er at TCP 21 og 53 og UDP 53
> dirigeres til 192.168.1.4 på indersiden. Ftp-serveren kører naturligvis som
> 192.168.1.4 og jeg kan sagtens tilgå den fra mit eget LAN - også fra
> Windows klienter.

Det er jo lidt bøvlet med den router ;) Hvis din server alligevel er
oppe hele tiden, er det måske en ide er lade serveren fungerer som
router. Du skal da have ændret din opsætning hos TDC således at du får
ethernet-terminering istedet for ADSL-terminering. I denne situation
forbinder du direkte fra ADSL boksen til din server og efterfølgende fra
serveren til lokalnet. Det kræver et ekstra netkort, men tilgængæld har
du fuld kontrol over hvilke porte som skal være åbne. Jeg har kørt med
denne løsning de sidste 4 måneder med stor tilfredshed.

mvh.
Kasper