Re: /bin/mail og from

"Atte André Jensen" <atte@xxxxxxxxxx> writes:

> fx apache...

Jeps. Dårlig ide at fuske med hostname.

Hvad med at kalde sendmail direkte?

Jeg lavede lige en mailfil:

[kvi@ktulu ~]$ cat tmp/mailfil
To: kvi@xxxxxxxx
Subject: Kommandoliniemail

blablabla
Blåbærgrød <- Et godt dansk ord.

/blyp
[kvi@ktulu ~]$

Min maskine her hedder ktulu, og står på mit eget lille og helt private net
bag en NAT-gateway.

Jeg sendte denne mail til mig selv på sslug-maskinen med min arbejdsadresse
som afsender:
[kvi@ktulu ~]$ /usr/sbin/sendmail -r kvi@xxxxxxxxx < tmp/mailfil

I mutt på sslug-maskinen ser det således ud:
<MAIL>