Re: /boot i RAID1

On Mon, 20 May 2002 23:23:07 +0200, Klaus S. Madsen wrote:

<snip> Nope... Ikke hvis man bruger lilo, grub er så vidt jeg lige kan se en
> anden sag. Lilo gemmer nemlig et map over de sektorer på diskene som
> kernen ligger på, og så bruger den det map til at loade kernen ud fra,
> så derfor er lilo (i teorien) helt uafhængig af et filsystem.
Det er grub da også!

> Med RedHat er det ikke noget problem overhovedet (ihvertfald hvis man
> gør det under installationen), så jeg går ud fra at de fleste andre
> distributioner har det på samme måde.
Og netop derfor er grub lige så god som lilo, da redhat, som standard,
installerer med grub.

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail