Fra: Bjarke Bruun [mailto:bbj@xxxxxxxxx]
Sendt: 23. maj 2002 20:13
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: Re: SV: SV: [TEKNIK] F##### up rettigheder i MySQL

On Thursday 23 May 2002 08:10 pm, Bernt Hertz Jensen wrote:
> Nej, skal der være det? Kommer det så ikke til at stå i kildekoden, når
man
> skal bruge databasen? Og er det ikke noget skidt?

Jo, det er det, men hvem bruger root enten i linux eller mysql som alm
bruger
?

Lav først en database til en ny eller gammel mysql user

  create database my_db;

og kør en

 grant all on my_db.* to someuser@localhost;
 set password for someuser = password('userpassword');

og så brug den mysql user til at benytte databasen i stedet for root, da en
fejl i din kode kan give en cracker fuld adgang til alt hvad du har i
mysql!!!

--
Bjarke Bruun - E-mail: bbj@xxxxxxxxx http://b-nss.com
   __   _