Re: Få MySQL til at spørge inden den sletter noget?

On Mon, 27 May 2002, Martin Egholm Nielsen wrote:

> Hej Klavs,

> Ih altså, du er ikke sådan at bide skeer med...
> Nå, men det er der altså ikke noget at gøre med - det er
> godt nok træls. Det svarer til at jeg os' skulle lave et
> myRM program til at sende kommandoer videre til "rm"... ;-)

Du kan fratage dig selv retten til at slette/rette/opdatere den givne
database. Så får du slet ikke lov til at ændre noget. Når så du virkeligt
vil noget, så kan du oprette en anden bruger, som kan ændre mv, og bruge
denne til at gøre det med.

Eller, du kan lære at tænke dig om inden du beder systemet om noget.

Det er lidt op til dig. Jeg kan anbefale den sidste udvej - det er mere
produktivt i længden.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
I'm an environmental oxymoron - I buy organic and drive an SUV

		                        - Seen on slashdot.org