Re: Få MySQL til at spørge inden den sletter noget?

On Mon, 27 May 2002, Martin Egholm Nielsen wrote:

> Ja ja ja, self. er det det! ;-) Men en kommando som:
> UPDATE name SET password=password('ssh') WHERE user='martin'
> kan få katastrofale følger, hvis man kommer til at trykke
> enter inden WHERE...
>
> Men lad det nu ligge - jeg skal nok bare lære at skrive mere
> forsigtigt...

Eller bruge transaktions, eller lave scripts (udenfor mysql) der checker
inden de kalder mysql. Altså, et script som "mysql-set-passwd" og sådn...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
You may not use the Software in connection with any site that disparages