Enhetsfiler

Hej!
	Jag har precis fått min cd-brännare på paralellporten att funka, samt
ordnat med ide-scsi så att min vanliga cd-rom kan användas av xcdroast.
I Linuxbogen står det att man sedan bör ändra länken /dev/cdrom så att
den pekar på /dev/sd0 istället för /dev/hdc vilket ju är rätt självklart.

Men på min Mandrake 8.1 ser det ut så här:

[brosen@localhost dev]$ ls -l cdrom*
lr-xr-xr-x    1 root     root           13 jun  4 15:52 cdrom -> cdroms/cdrom0
lr-xr-xr-x    1 root     root           13 jun  4 15:52 cdrom0 -> cdroms/cdrom0

cdroms:
totalt 0
lr-xr-xr-x    1 root     root           34 jan  1  1970 cdrom0 ->
../scsi/host0/bus0/target0/lun0/cd

Det här blev jag lite nervös av, hur gör jag bäst?

Bosse

Follow ups